Update: Huis gevonden in Somerset west - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Jan en Caroline Brak - WaarBenJij.nu Update: Huis gevonden in Somerset west - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Jan en Caroline Brak - WaarBenJij.nu

Update: Huis gevonden in Somerset west

Door: Caroline Brak-Vink

Blijf op de hoogte en volg Jan en Caroline

05 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Somerset West

De tijd gaat snel, we zijn al weer 3 weken geleden aangekomen in Zuid Afrika. Het is tijd voor een update!
Na een vlucht van 12 uur met tussenstop in Parijs waren we (lees: vooral Justin) blij aangekomen te zijn in Pretoria. Justin heeft wel een deel van de nachtvlucht geslapen, maar zo lang stilzitten in een stoel is niet makkelijk voor een kind van bijna 2 jaar.
In Pretoria zijn we vooral bij familie geweest en hebben we kerst gevierd. Jan en ik gingen naar een Afrikaans kerk. Pfiew het is nog lastig voor me om een preek van 45 minuten lang geconcentreerd te blijven. Maar dat zal vast wel wennen na verloop van tijd.
Justin heeft ook erg genoten van alle aandacht bij opa en oma en heeft zich snel aangepast aan het andere klimaat, structuur en leven. Een groot voordeel is dat niet alleen de huiskamer tot zijn speelruimte behoorde, maar ook de tuin rondom het huis. Het zwembad in de tuin heeft een net eromheen, maar dagelijks riep hij 'uit, uit, uit'. Het net moest eraf zodat hij kon zwemmen.
De 2 weken die we in Pretoria doorbrachten waren ook voor ons vakantie. Het bedrijfsleven ligt hier helemaal stil tussen kerst en oud en nieuw, veel bedrijven zijn ook gewoon gesloten. We hebben ook enkele uitstapjes gemaakt in die dagen. Onder andere zijn we naar Mongena geweest, de plek waar Melissa (zusje Jan) getrouwd is. Ik was daar niet bij omdat ik moest werken en zwanger was van Justin. We hebben daar ook een apenpark bezocht waar zieke en verwaarloosde apen worden opgevangen.
Zuid Afrika is een 'braailand', dus de bbq heeft wel 4 keer aangestaan. Voldoende vlees gegeten dus, tijd om weer te gaan sporten en gezond te leven.
Afgelopen woensdag vlogen we door naar Kaapstad, we wonen momenteel in het vakantiehuis van Jan zijn ouders in Somerset West. Donderdag hebben we gelijk actie ondernomen door op huizenjacht gegaan. Huurhuizen zijn hier heel erg schaars, vooral in veilige wijken. We hebben dan ook besloten het 1e huis dat we bezochten te gaan huren voor 1 jaar.
Een voordeel is dat we er 14 januari al in kunnen, dan komt ook de container met onze spullen aan. Dat betekent dat we niet tijdelijk onze spullen hoeven op te slaan, maar het gelijk bij ons huis kunnen laten afleveren.
Jan begint 1 februari officieel met werken, tot die tijd hebben we voldoende tijd om allerlei andere belangrijke zaken te regelen zoals telefoon en internetverbinding, bankzaken, beveiliging van het huis, verzekeringen, inrichting, opvang Justin etc etc. Eventueel begint Jan eerder met werken indien al onze prive zaken geregeld zijn.
Tot zover onze update, een hartelijke groet vanuit een zonnig Somerset West.
Jan, Caroline en Justin

• 05 Januari 2013 - 13:06

Rinus:

Leuk te lezen dat alles zo goed verloopt. Bedankt ook voor jullie leuke uitnodiging en we laten jullie zsm weten wat onze plannen zijn!
    Groeten aan Jan en knuffel voor Justin

• 05 Januari 2013 - 13:36

Jelmer:

Lieve mensen,

Wat leuk om te lezen dat het allemaal zo goed en voorspoedig gaat! Geniet met volle teugen!

Groetjes,

Jelmer Paula, Hannah en Judith

• 05 Januari 2013 - 14:07

Truus Westra:

Hallo lieve familie allereerst nog de beste wensen voor 2013. Een gezond en liefdevol jaar. Wat fijn dat jullie al snel een huis gevonden hebben. Goed om te horen dat jullie het daar naar je zin hebben . En voor Justin ook. Lekker zwemmen. En ook dat Jan kan werken daar. Heel veel lieve knuffels voor jullie. Jan en Truus

• 05 Januari 2013 - 15:38

Samuel En Ximena:

super jullie update te lezen! mooi dat jullie al een huis hebben, wat een zegen! nou geniet van alles... en we houden contact. wij genieten van de laatste paar dagen van het zuidelijk halfrond en dan gaan we ook weer richting het noordelijke halfrond. he veel sterkte en de groeten van ons beiden!! we will keep in touch!

• 05 Januari 2013 - 17:21

Willem:

Hoi Jan & Caroline & Justin,

Gaaf om jullie verhalen te lezen en mooi dat je al zo snel een huis hebt gevonden.
    Voor jullie ook de allerbeste wensen voor 2013 en dat je je maar snel mag thuis voelen.
    Mooie foto's !

Gods zegen Toppers !!!

Groetjes Willem & Erna

• 05 Januari 2013 - 17:48

Karteert Laseur:

Wat leuk om even te lezen hoe het met jullie gaat. Fijn dat jullie een huis gevonden hebben. De allerbeste wensen voor 2013!
    Lieve groet, margreet laseur

• 05 Januari 2013 - 20:45

Henny Baars-Brak:

Dag Jan, Caroline en Justin.

Allereerst de beste wensen voor het jaar 2013.
    Fijn dat jullie het al zo naar de zin hebben in de vakantiewoning van de ouders van Jan.
    En dan straks in jullie eigen huis, nu geniet er maar van.
    Erg leuk dit reisverslag, zo blijven wij allen op de hoogte.
    De hartelijke groeten voor jullie, maar ook voor de ouders van Jan en Melissa en haar man en kind.
    Een groet van Henny Baars-Brak.

• 06 Januari 2013 - 23:26

Cobie Erkelens :

Lieve Jan en Caroline,

Wat fijn dat jullie zo snel iets hebben gevonden.
    Nu nog de daadwerkelijke verhuizing, uitpakken dus en alles een plekje geven.
    Als ik wat dichterbij sou wonen, zou Justin wel een dagje mogen komen, zodat je je handen vrij hebt om even door te gaan.
    Ik hoop dat je snel je thuis zult voelen.

Een hartelijke groet,

John en Cobie Erkelens

• 07 Januari 2013 - 12:51

Annelie:

Hey juf caroline ha de eerste dag weer naar school.
    de meester heeft je bericht voor gelezen
    ik hoop dat je het daar leuk vind.
    de klas hoopte dat je foto s zou sturen.
    maar je bent vast heel druk.
    groetjes annelie.

• 07 Januari 2013 - 17:02

Maria Beekhuis:

Leuk om te lezen Caroline! En fijn dat jullie zonsnel een huis hebben gevonden!

• 07 Januari 2013 - 20:06

Bianca:

Hallo allemaal,

Leuk om te lezen hoe het met jullie gaat.
    Grappig dat we vanmiddag even via skype met elkaar hebben gekletst.
    Je zag er goed en lekker bruin uit. Wij zitten hier volgende week denk ik weer met handschoenen aan en mutsen op!
    Hele fijne tijd toegewenst en succes met het inrichten van het nieuwe huis!

Groet,
    Bianca

• 07 Januari 2013 - 20:41

Leonie Duijst:

Zo buurtjes, dat ziet er niet verkeerd uit. Nog even en we kunnen hier weer de schaatsen uit het vet halen. Fijn dat jullie zo snel een huis hebben gevonden, nu aftellen tot de spullen komen. Het leek wel gisteren dat de boel werd ingepakt in de container. Zo snel gaat het dus.
    Ik wens jullie het allerbeste toe, en veel succes met al het regel werk, lijkt mij nog een hele klus.

groetjes Leonie

• 07 Januari 2013 - 23:11

Bert Meijer:

Hoi Caroline, Jan, Justin,
    Fijn dat jullie zo snel een huis gevonden hebben. Nu nog even wachten op de foto's?!
    Groeten,
    Bert Meijer

• 07 Januari 2013 - 23:16

Bert Meijer:

Natuurlijk weer te vluchtig gekeken. Heb foto's gevonden. Jullie nieuwe woning en omgeving staat er nog niet, bij geloof ik. Kijk er naar uit!
    Groet,
    Bert Meijer

• 08 Januari 2013 - 08:08

Sylvia Francisca Van Renswoude Hermsen:

Dag Jan en Caroline,

Vernam van de week van Jaap dat jullie gekozen hebben naar Zuid - Afrika te gaan.
    Zojuist kwam ik via Machteld d'r FB op deze site.... jullie up-date.

'T aller beste wensen we jullie toe!

• 08 Januari 2013 - 15:59

Cor En Gea:

Hoi Jan en Caroline,

We vroegen ons van het weekend af of je al in Afrika zat. Ja dus, veel geluk toegewenst.
    Groeten Cor, Gea en de kinderen

• 10 Januari 2013 - 22:01

Jorina En Martin:

Hee Jan en Caroline en Justin,

super leuk om jullie ervaringen te lezen en de foto's te zien van het zonnige Suud-Afrika!

Baaie lekker weertie daar, en ja: best ook even aanpassen aan de andere gewoontes en life style.

We wensen jullie God's zegen toe in alles wat komen gaat.

Be blessed!

Jorina, Martin, Renske en Joas

• 18 Januari 2013 - 10:56

Robert En Marja:

Dag lieve familie,

Alweer zo'n tijd in Afrika, met heerlijk weer te braaien aan het zwembad en wij zitten hier in een dikke laag sneeuw. Dat missen jullie dan wel weer.
    Fijn dat een eigen huis al zo snel een feit is, inmiddels ook al de spullen aangekomen, dus hard aan de arbeid.
    Het uitpakken lijkt op schat zoeken,elke keer denk je, ohh ja....dat had ik nou net nodig!!
    Via dit medium komen we heel dicht bij jullie in de buurt en we gaan proberen dit vaak te bekijken. Met de hulp van Esther en Marloes komen we heel ver, ha ha, wij zijn van die computer nitwits. maar dat hadden jullie al gehoord.

Lieve Caroline, Jan en Justin, geniet nog van de vrije tijd deze maand, het allerbeste en een dikke kus vanuit Delft.
    Robert, Marja, Esther en Marloes.

• 11 Juli 2018 - 13:25

Gaemers:

Hi,

Mijn broer is op zoek naar Cor Baars. Hij heet met het samen gewerkt in Zuid-Afrika bij Calladin. Als jullie familie zijn wil je dan reageren. Graag een mailadres van Cor. Mijn broer is Hans Gaemers. Hij kent Jerry Saloms. Verder geen gegevens. Bedankt!

Groet Bonny Gaemers