BABY BRAK OP KOMST - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Jan en Caroline Brak - WaarBenJij.nu BABY BRAK OP KOMST - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Jan en Caroline Brak - WaarBenJij.nu

BABY BRAK OP KOMST

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Jan en Caroline

19 Mei 2013 | Zuid-Afrika, Somerset West

Vandaag een korte, maar heel belangrijke update! Voor diegenen die het nog niet wisten, Justin krijgt er een broertje of zusje bij en wij worden opnieuw bevoorrecht met de zeer verantwoordelijke taak van het opvoeden van een kindje.

We zijn er heel blij mee, van de week heb ik mijn 12 (eigenlijk 13) weken echo gehad. Alles ziet er goed uit, letterlijk elk detail is in deze fase al gemaakt, tot de nageltjes aan toe! 21 november verwachten we ons kleine Brakkie.
Tot nu toe heb ik alleen de allereerste 2 weken een misselijk gevoel gehad, verder is die narigheid me tot nu toe bespaard gebleven. Wel ben ik uitzonderlijk moe, resulterend dat ik regelmatig om 20.30 uur op bed lig.

De eerste week van mei ben ik ook nog eens ziek geweest. Jan heeft me in de 5 jaar dat wij getrouwd zijn nog niet eerder zo ziek meegemaakt, een paar dagen ben ik niet mijn bed uit gekomen. Als moeder kún je eigenlijk helemaal niet ziek zijn, Justin kwam om de haverklap met een puzzel of een boekje bij mijn bed aangelopen.
2 weken lang rook en proefde ik niets, resulterend dat Justin best vaak een paar uur met een vuile luier rond heeft gelopen. Hij schijnt er nog geen last van te hebben (potty training is nog een ver-van-zijn-bed-show).

De tweede week van mei zijn we een week in Pretoria geweest. Jan heeft er allerlei werkzaamheden verricht, de ene vergadering na de andere. Op donderdag 9 mei was er een beurs, ‘automechanica’. Het is de grootste autobeurs in Afrika, hij heeft er veel goede contacten opgedaan. Op 9 mei was Jan ook jarig, 33 jaar al weer. Samen met familie en vrienden hebben we dit gevierd.
Vrijdag 10 mei was er nóg een feestje, Jan senior herdacht dat hij 40 jaar geleden vanuit Nederland naar Zuid Afrika vertrok. Het feestje was alleen voor mannengezelschap, dus ik en Justin zijn samen met oma uit gegaan. 
Terwijl Jan hard werkte in die week heb ook ik heel wat werk kunnen verrichten. Inmiddels komen er steeds meer taken en verantwoordelijkheden vanuit de Nederlandse school bij, toch tenminste zo’n 8 uur per week. Op vrijdagmiddag ben ik zelf aanwezig bij de school, de overige uren werk ik thuis. Mijn huidige functie is 'coordinator basisonderwijs'.

Dit keer weinig foto’s, ik was de camera vergeten mee te nemen naar Pretoria  (en dat terwijl dat toch wel mijn grootste hobby is ) En als je ziek in bed ligt valt er ook weinig leuks te fotograferen….

  • 19 Mei 2013 - 20:42

    Sander, Marloes En Anna:

    Hoi familie Brak,

    Van harte gefeliciteerd met het nieuwe wonder in jullie leven!
    We zijn erg blij voor jullie. Hoop dat je je snel weer beter voelt Caroline.
    Jan, nog van harte geluk gewenst en Zijn zegen in je nieuwe levensjaar.
    Liefs,
    Sander en Marloes en een knuffeltje van Anna

  • 19 Mei 2013 - 21:34

    Trudy Van Steeg:

    Wat een geweldig nieuws! Van harte gefeliciteerd!!
    Fijn om te lezen dat je lekker in het onderwijs aan de slag bent!
    Geniet van het wonder! Liefs Trudy

  • 20 Mei 2013 - 10:10

    Willem & Erna:

    Van harte gefeliciteerd, super !!! God is zooooo goed !!!
    Geniet ervan.
    Veel liefs, Willem & Erna

  • 20 Mei 2013 - 13:29

    Eva Huijgen:

    Hoi Jan en Caroline,

    allereerst van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap geweldig, ook voor Justin. Het is ook fijn om te lezen dat de werkzaamheden op de Nederlandse school langzaam toenemen, fijn voor je Caroline. Onze meiden reageerden ook heel enthousiast op jullie blijde bericht. Sterre zou graag komen oppassen maar dat is logistiek niet zo handig. :-) Justin is volgens Lotte en Sterre een "cutie", alle foto's van jullie lieve ventje vinden ze prachtig.
    Jan ook jij nog gefeliciteerd met je verjaardag, is al weer even geleden maar ja beter laat dan nooit.

    veel liefs van ons alle vijf en een extra knuffel voor Justin van Sterre en Lotte.

  • 20 Mei 2013 - 13:38

    Corrie Koelewijn:

    Lieve Caroline,
    Van harte gefeliciteerd! Jan en Justin uiteraard ook.
    Ik wens je een hele mooie en voorspoedige zwangerschap.
    Liefs Corrie

  • 20 Mei 2013 - 20:03

    Carolien Platell:

    Lieve Fam. Brak,

    Nogmaals van harte gefeliciteerd, geniet van deze mooie tijd, altijd uniek om mee te mogen maken. Jullie Justin is een pracht mannetje, wat lijkt hij veel op je kleine broertje Robin. Ik heb een foto van Chantal en Robin op die leeftijd, de deugniet straalt je tegemoet.

    liefs Carolien en de fam.

  • 21 Mei 2013 - 17:19

    Julie:

    hey guys,

    congratulations to you all. Hope all is well and carolina hope the morning sickness soon fades!

    take care all,

    julie xxx

  • 14 Juli 2013 - 19:47

    Tessa Koning:

    Hallo Carolina,
    Ik ben Tessa en woon ook in Somerset West het lijkt me leuk je een keertje te ontmoeten.
    ik heb zelf ook twee kindjes en misschien vind je het leuk om een kopje koffie samen te drinken.
    Als het je leuk lijkt laat maar een berichtje achter op mijn mail dan kunnen we tel nr uitwisselen.
    groetjes Tessa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Somerset West

Jan en Caroline

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1516
Totaal aantal bezoekers 50096

Voorgaande reizen:

20 December 2012 - 30 November -0001

Kaapstad

Landen bezocht: