huis gekocht/wintervakantie - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Jan en Caroline Brak - WaarBenJij.nu huis gekocht/wintervakantie - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Jan en Caroline Brak - WaarBenJij.nu

huis gekocht/wintervakantie

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Jan en Caroline

15 Juli 2013 | Zuid-Afrika, Somerset West

De wintervakantie is hier al weer voorbij, 3 weken hebben de kinderen vakantie gehad. In midden Nederland moet de zomervakantie nog beginnen. Op de valreep (vlak voor midden Nederland leeg trekt) nog een laatste nieuwsbrief van ons.

De afgelopen weken hebben in het teken gestaan van het zoeken naar een koopwoning. Wie zoekt, die vindt… Ons wensenlijstje was best lang, op een gegeven moment dacht ik dat het eigenlijk onmogelijk zou zijn om nog iets passends te vinden. Totdat iemand van de ‘mommies group’ waar ik wekelijks op dinsdagmiddag naartoe ga mij vroeg of we er al specifiek voor hadden gebeden. Dus Jan en ik besloten dat ’s avonds te doen en de eerstvolgende woning die ik bekeek de volgende ochtend om 10.00 uur was raak!!! Bovenaan ons wensenlijstje stond een flatlet, een extra huisje met eigen faciliteiten voor als mijn ouders jaarlijks hier overwinteren. Onze droomwoning heeft een ruim hoofdhuis met veel lichte kamers, balkon, uitzicht op zee, zwembad, openhaard, 4 slaapkamers, studeerkamer en een flatlet met 2 slaapkamers en zitkamer/keuken. Werkelijk alles was we zoeken, dus wij zijn helemaal gelukkig.

De afgelopen 2,5 week is mijn vader hier geweest om de flatlet te bekijken. Er zijn al plannen gemaakt met een aannemer (de huidige eigenaar van het huis) om de zitkamer/keuken in de flatlet te vergroten. We zijn druk geweest om de omgeving te verkennen en keuken-, badkamer-, vloeren- en meubelwinkels te ontdekken. Voor Justin was het natuurlijk ook een fantastische tijd, hij hoefde niet naar school en kon elke ochtend lekker bij opa in bed boekjes lezen, zingen en stoeien.

Jan blijft het erg druk hebben met zijn werk. In februari is er een nieuw computerprogramma en administratiesysteem geïnstalleerd. Dit verloopt nog niet vlekkeloos waardoor hij hier nog steeds veel tijd in moet stoppen. Zonde, want eigenlijk zou hij juist de weg op moeten gaan om klanten te bezoeken, nieuwe producten in te voeren en andere zaken om het bedrijf te overzien. We hopen dat er snel een oplossing komt en zij zijn tijd beter kan besteden. Woensdag en donderdag gaat hij wel met een collega op pad richting Springbok (600 km naar het noorden) en volgende week is hij een paar dagen in Durban en Pretoria.

De zwangerschap verloopt ook voorspoedig, er begint nu toch wel een buikje te ontstaan. Dat mag ook wel met 22 weken zwangerschap, want we zijn inmiddels over de helft. Vrijdag hebben we een echo, de bekende ’20 weken echo’ wordt hier 2 weken later uitgevoerd. Belangrijkste is natuurlijk dat het gezond is, maar we zijn ook wel heel nieuwsgierig naar het geslacht 

In juni zijn we ook een weekendje weg geweest, dit keer naar Cederberge. Een prachtig, erg afgelegen berglandschap waar je ’s morgens niet wakker wordt van stinkende uitlaten, maar vogeltjes die fluiten. De laatste 60 km waren onverhard, dus we konden niet gauw even terug om een pak suiker in de supermarkt te kopen.

Afgelopen week hebben Jan en ik ons houten huwelijk (5 jaar) gevierd. Gelukkig is ons huwelijk meer als hout waard, van Jan kreeg ik een mooi kettinkje! We zijn een nachtje met mijn vader en broer Wouter naar Montagu geweest, daar zijn warmwaterbronnen. Het winterweer was eigenlijk heel aangenaam met zo’n 25C, dus het warme water was bijna té warm.

Over het algemeen hebben we veel mooie, aangename dagen die ook regelmatig afgewisseld worden met hoosbuien en wind.
In Nederland is de zomer dan eindelijk echt aangebroken. Voor diegenen die nog van plan zijn op vakantie te gaan, geniet ervan!!!

Veel liefs,
Jan, Caroline, Justin en ?????????????

• 15 Juli 2013 - 11:46

Willem:

Top, prachtig huis, rijk gezegend, leuk verslagje.
    Geniet ervan enne heel veel sterkte met de zwangerschap.

Veel liefs, Willem & Erna

• 15 Juli 2013 - 12:47

Kees, Hettie En Adrian:

Wat leuk om weer een verslagje te lezen en foto's te zien!
    Inderdaad is het hier in NL nu ook echt zomer! is heerlijk.
    Wat fijn dat jullie een mooi huis hebben gevonden, ziet er super uit!
    Wanneer is de verhuizing gepland? al snel?
    Fijn ook te horen dat de '20' weken echo goed is, en dat het goed gaat met je.
    We kijken er naar uit om jullie weer te zien!
    Liefs

• 15 Juli 2013 - 13:39

Margreet De Graaf:

Wat een mooi huis Caroline,

Wat fijn dat alles voorspoedig verloopt! Ik wens je een fijne echo toe, dat alles goed mag zijn! De foto's doen mij denken aan onze reis met Geert naar NZ en Aus. En wát hèb je toch een hippe vader zeg!! Echt te gek zoals hij met je zoontje op pad gaat. Het gaat je goed en we kijken uit naar je volgende reisverslag, groetjes Margreet

• 15 Juli 2013 - 13:59

Ja:ro:

Leuk om jullie update te lezen. Dank voor het delen van jullie belevenissen. Succes en zegen bij al jullie veranderen in nieuwe stappen die jullie ondernemen. Shalom!

• 15 Juli 2013 - 15:08

Nicole:

Wat fijn om te lezen, al dat positieve nieuws. Hier is idd de laatste week voor
    De schoolvakantie aangebroken. Vandaaf afscheid van groep 8. Thi?o
    Is sinds hij in groep 8 vertoeft zo veranderd, het voelt zo raar. Einde
    basisschool. Robin had een super rapport met zelfs een 10-. Ik ben
    een zeet trotse moeder. Volgend schooljaar bij pauline in groep 6
    vanmorgen hebben de klas en de ouders het afscheidscadeau overhandigd
    aan Bjorn. een mozaiek foto van hem met de klas. Hij vond het een supercadeau.
    Wij gaan genieten van een welverdiende vakantie, en houden jullie
    in de gaten.

Liefs van Johan, Nicole, Thimo en Robin.

• 15 Juli 2013 - 15:34

Lourens, Miranda En Sara & Mees:

Wat leuk om zo op de hoogte te blijven. Fijn dat het jullie goed gaat. Justin wordt al echt een grote vent en straks nog een kleintje erbij. Geniet van je zwangerschap! Groetjes aan Jan!

• 15 Juli 2013 - 22:19

Gre Nagel:

Erg leuk verslag en goed om te horen dat het goed gaat met jullie. Volgens mij gaan jullie erg mooi wonen en in een mooi huis.
    Fijn dat de echo goed is en dat het goed gaat met de zwangerschap. Geniet ervan . Ik heb je Skype contact toegevoegd en na de vakanties zoek ik contact met julie.
    Liefs en de groeten,
    Marinus en Gre.

• 22 Juli 2013 - 02:01

Jettie:

Een prachtig huis hebben jullie gevonden, en heel ruim zo te zien. Wat leuk voor jullie dat er nu een meisje op komst is, en dat de zwangerschap goed verloopt. Justin is ook zo,n lekker ventje geworden, en echt fotogeniek, net als zijn ouders.
    Veel liefs Jaap en Jettie