Baan gevonden! - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Jan en Caroline Brak - WaarBenJij.nu Baan gevonden! - Reisverslag uit Somerset West, Zuid-Afrika van Jan en Caroline Brak - WaarBenJij.nu

Baan gevonden!

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Jan en Caroline

11 Augustus 2013 | Zuid-Afrika, Somerset West

Zoals eerder beschreven in een van de updates ben ik al een paar maanden betrokken bij de Nederlandse school in Kaapstad. Aanvankelijk werkte ik aan de invoering van het digitale leerlingvolgsysteem ParnasSys, vervolgens breidde dit zich uit met wat meer organisatorische taken en uiteindelijk kwam er een vacature voor directeur/leerkracht.

Hier heb ik voor de wintervakantie graag op gesolliciteerd, waarbij er 2 gesprekken met het bestuur plaatsvonden. Sinds enkele weken heb ik nu de eindverantwoordelijkheid voor het reilen en zeilen op school. Ik geniet er enorm van om de coördinatie op me te nemen en te starten met allerlei nieuwe ontwikkelingen op de school.

Op papier krijg ik er 8 uur per week voor, maar momenteel is de praktijk dat ik tenminste het dubbele aantal uren werk. Ik vind het fijn dat ik samenwerk met een ook onlangs aangestelde adjunct directeur, zodat we allerlei zaken kunnen overleggen. Ik geef nog geen les, maar het is de bedoeling dat ik na mijn zwangerschapsverlof ook 1 middag per week ga lesgeven.

Wat me vooral enorm bemoedigd is hoe we Gods leidende hand door ons leven hebben ervaren het afgelopen jaar. De beslissing om naar Zuid Afrika te gaan is zoals velen van jullie weten geen gemakkelijke beslissing geweest. Maar vanaf het moment dat we de stap vooruit namen kunnen we er alleen maar van getuigen dat letterlijk alles (!!!) voorspoedig verliep. Al de zorgen welke met name ik had zijn weg genomen, waarvoor ik graag God de eer geef.

Psalm 48:15 zegt: Zo is onze God. Onze God, nu en altijd. Hij is het die ons leidt, voor eeuwig!

Donderdag 22 augustus komen we voor 2 weken naar Nederland toe. Jan is 1 week in België, daarna 1 week bij mijn ouders in Zevenhuizen. Justin en ik zullen 2 weken in Zevenhuizen logeren. We hebben er veel zin in velen van jullie weer te zien. Het zal ook een drukke tijd worden, de agenda is nagenoeg elke dag gevuld.  Nu hopen we op een mooi zomerzonnetje met lange, zwoele avonden.

Groeten vanuit een nat Kaapstad,
Jan, Caroline, Justin en ons kleine meisje.

  • 11 Augustus 2013 - 22:23

    Suus:

    Wat een geweldige getuigenis Caroline!! En wat mooi om te horen dat jullie het daar zo goed hebben. Ik wens jullie een heerlijke vakantie toe in Nederland en wellicht zien we elkaar wel hier in Amersfoort.

    groetjes,

    Gijs Suus en Xander

  • 11 Augustus 2013 - 22:47

    Gre Nagel:

    Hoi Fam. Brak.
    Fijn dat je een baan gevonden hebt in het onderwijs en dat jullie in dat alles je geleid voelen door de Heer.

    We wensen jullie een goede tijd toe in Nederland en lieve groeten van Marinus en Gre.

  • 11 Augustus 2013 - 23:12

    Lourens En Miranda :

    Wow! Mooi bericht en nog voordat ik verder las dacht ik ook meteen aan Gods leiding voor jullie afgelopen jaar. Super! Alvast een fijne vakantie gewenst en geniet van je mooie gezin en het kleine meisje in je buik.

    Liefs!

  • 12 Augustus 2013 - 10:16

    Hettie:

    Ha Caro,

    Gefeliciteerd! fijn hoor geniet ervan en veel succes in deze nieuwe uitdaging.

    Liefs Hettie

  • 12 Augustus 2013 - 11:28

    Samuel & Ximena:

    super te lezen, we zien er naar uit om jullie te ontmoeten!

  • 12 Augustus 2013 - 12:02

    Willem:

    Gaaf, God is goed !!! en voorziet in alles wat je nodig hebt.

    Wie weet tot straks in NL.

    Groetjes Willem & Erna

  • 13 Augustus 2013 - 17:05

    Caroline:

    Superleuk dat je een 'nieuwe' baan hebt, Caro!
    Uitdagingen genoeg :)
    Tot snel in Nederland!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Somerset West

Jan en Caroline

Actief sinds 16 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1159
Totaal aantal bezoekers 50085

Voorgaande reizen:

20 December 2012 - 30 November -0001

Kaapstad

Landen bezocht: